1

Téma: Informační systém

Prosím o odpověď k čemu slouží a jak funguje Informační systém (poslední odkaz na Hlavní webové stránce).
Děkuji
Miki

Re: Informační systém

Informační systém slouží ke správě obsahu bludovských stránek, pracovníci obecního úřadu a další externí pracovníci skrze něj stránky aktualizují. Jednotlivá zodpovědnost je takováto:
Dagmar Banková - měsíčník Bludovan
Mgr. Jarmila Divišová - kalendář akcí, databáze firem a institucí
Jan Fousek - dokumenty za odbor výstavby a životního prostředí, správa kontaktů
Ing. Jan Šaj - dokumenty za odbor ekonomicko-správní, správa kontaktů
Bc. Jaroslav Šimek - zbývající aktualizace

J. Šimek

3

Re: Informační systém

Děkuji za rychlou odpověď.  Znamená to, že vstup do IS mají pouze pověření správci? Mátlo mě to, že je to v  Hlavním menu- tedy na "nejviditelnějším" místě webstránek. Možná by stačilo přejmenovat-např. "Vstup pro správce IS"  nebo tak nějak.

Re: Informační systém

Máte pravdu. V tom bočním menu by to vůbec být nemělo. Já to tam umístnil, aby měli zaměstnanci OU k IS rychlý přístup hned z úvodní stránky a aby se to dobře pamatovalo. Lepší by to bylo umístnit někde do zápatí.

5

Re: Informační systém

Mám ještě faktickou připomínku k tomuto webu - bylo by dobré, aby logo Bludova linkovalo na "home page" www.bludov.cz. Nebo aby na každé stránce byla tzv. "patička" kde budou odkazy hlavního Menu.
Z některých částí webu mám problém se dostat zpět -například z tohoto diskusního fóra. Jinak příjemná změna :-)

Díky K.

6

Re: Informační systém

To je tedy pravda,taky se těžko z tohoto fora dostávám na hlavní stranu Bludova........:O)

Naposledy upravil: Blodovanka (2007-01-07 14:14:22)

Re: Informační systém

Děkuji za připomínku. Chybu jsem napravil.

8

Re: Informační systém

Píši Vám ohledně rejstříku ulic máte tam chybně uvedený název ulice Na Vískách. Prosím opravte si to.

Re: Informační systém

Opraveno.

baki-kamarad napsal:

Píši Vám ohledně rejstříku ulic máte tam chybně uvedený název ulice Na Vískách. Prosím opravte si to.

10

Re: Informační systém

Dobrý den,

chtěla jsem jen podotknout, že se tu v poslední době na této prezentaci Bludovských stránek nic neděje.
Fotky z akcí tu máte z roku raz dva, nenalézám tu nikde informace o svozu plastů, nebezpečného odpadu a další důležité věci...ne každému se totiž poštěstí dostat do schránky Váš měsíčník, nehledně na to, že zprávy které vysíláte rozhlasem tu také nejsou zveřejněny.
Chodím totiž do práce a nemám jaxi čas si to zjišťovat na Vašich úředních deskách, na kterých se člověk pomalu taky nic nedoví, tak jako nemám čas a ani chuť si stahovat Váš víc jak třímegovej soubor měsíčníku Bludovan ve formátu PDF ... tyto informace alespoň část z nich důležitá by tu měla pro občany být zveřejněna a to na titulní straně, tak jako spousty jiných důležitých věcí, které tu prezentujete opět ve formátech PDF a to v kategorii těžce k dohledání.
Ne každý totiž kdo doma vlastní internet si umí stáhnout vaše soubory v těchto formátech, a ne každý bude v dnešní době riskovat, /alespoň ten kdo tomu trochu rozumí/ si tyto soubory tahat do PC.....informační systém jako takový  je tu celkem vo ničem, člověk se tu prostě nic nedoví - špatná orientace, chaoz a zmatek.
Myslím si, že je to docela škoda, nechat tyto stránky takhle chátrat, protože taková prezentace je tu pro nás pro občany .......a jestli se prezentovat něčím takovým, tak to už raději ničím, protože tohle člověka opravdu odradí......

S pozdravem občanka Bludova

11

Re: Informační systém

Milá Bludovanko,
s Tvým názorem musím vyslovit naprostý souhlas. Informace na webu by měly být aktuální. Ve složce Obecní úřad v kategorii ÚŘEDNÍ DESKA je spousta rubrik (včetně HLÁŠENÍ MÍSTNÍHO ROZHLASU), ale bohužel i přes několikeré apelace je málo úřadem využívána. V poslední době Odbor výstavby začal uveřejňovat zápisy ze schůzí komisí..
Přesto si myslím, že služba rozesílání aktualit formou SMS nemo e-mailů přímo na uživatele by byla adresnější a účinější - například i při konání akcí Kulturního domu. Kupříkladu v sobotu (28.3.) se konal  houslový koncert špičkového umělce (který dnes odjíždí na měsíční turné po Japonsku), na němž se nás sešlo cca 30. Určitě byly plakátky, určitě to hlásil místní rozhlas, ale známe se - zapomínáme všichni. E-mail nebo SMS by nás možná lépe vybudily.

12

Re: Informační systém

Pokusím se s "mírným" časovým odstupem odpovědět na vaše příspěvky a snad díky určitému posunu ve způsobu zobrazování zveřejňovaných informací budete s vývojem našich stránek spokojeni. Nejprve se však musím zastat pracovníků obce, jelikož si myslím, že na webových stránkách dlouhodobě a pečlivě zveřejňují velké množství informací, minimálně plně v souladu se správním řádem. Pokud na Úřední desce nenalézáte informace o svozu plastů, nebezpečného odpadu a další pro Vás důležité informace, obrátil bych se s žádostí na podatelna@bludov.cz. Já osobně nepovažuji za problém, že informace o sběru jsou uvedeny pouze v Bludovanu (tedy neplatí, že by některé informace na stránkách scházeli). Rozumím ale tomu, že je to méně komfortní, než kdyby byly tyto informace zobrazeny na úvodní stránce. Nemohu však souhlasit s tvrzením Blodovanky, která poukazuje na riziko při stažení souborů v pdf z webových stránek obce. Nepředpokládám, že by pracovníci obce vkládali na webové stránky zavirované dokumenty. Mimo to, že na jejich počítačích jsou nainstalovány antivirové programy, u každého dokumentu evidujeme, kdo jej vložil a kdy, což je také na stránkách u jednotlivých  dokumentů zobrazeno.

Chápu připomínku k neaktualizované fotogalerii. Bohužel jsme zatím nesehnali nadšené fotografy, kteří rádi navštěvují kulturní a jiné akce v Bludově, případně rádi fotí bludovské okolí a své fotografie by následně „bezplatně“ poskytli. Naše fotogalerie je plně dynamická a fotografie stačí pouze nakopírovat do vzdáleného adresáře (o této možnosti jsem informoval před čtyřmi roky v návštěvní knize http://www.bludov.cz/Webove-stranky/Nav … u-13.html). Možná v oblasti kulturních akcí v dohledné době dojde k posunu, kdy by paní Divišová chtěla začít shromaždovat a do fotogalerie vkládat vybrané fotografie.

Na základě vašich připomínek jsme připravili (ve spolupráci s panem Kolínkem a slečnou Činkovou) novou Úřední desku, která je dle našeho názoru přehlednější než její předchozí verze. Obsahem odpovídá úřední desce před obecním úřadem a jsou na ni zveřejňovány dokumenty v souladu se správním řádem. Dále jsme z původní Úřední desky vyčlenili sekci Zápisy u jednání orgánů obce, Obecně závazné vyhlášky a předpisy a vytvořili sekci Informace z OU, kde naleznete další důležité dokumenty s trvalou informační hodnotou.

Pro hlášení místním rozhlasem jsme vyčlenili novou sekci, ve které je skrze IS obce Bludov možné jednoduše a pravidelně zavěšovat a i v průběhu týdne aktualizovat  hlášení rozhlasem. Paní Flašarová, která je na obci odpovědná za hlášení rozhlasem, se již s touto funkcionalitou seznámila a předpokládáme, že se vkládání hlášení na webové stránky brzy stane rutinní záležitostí. Tím by měl být také částečně vyřešen jak problém se svozy plastů, tak snad i s kulturními akcemi, jak upozorňoval ve svém příspěvku Miki. Ke kulturním akcím bych ještě dodal, že je mohou vkládat i návštěvníci stránek, autorizuje je paní Divišová, případně já.

Jak už jsem tuším uváděl dříve v návštěvní knize nebo zde na fóru, rozesílání aktualit formou sms je příliš drahé. Rozesílání emailů je dle mého názoru již překonané i když stále možné. Volil bych moderní způsob informačního kanálu RSS. Ovšem to nic nemění na tom, že někdo musí tyto zprávy pravidelně vytvářet. S možnými nástiny řešení této situace přišel pan Kolínek. Osobně bych velmi uvítal aktuality formou krátkých zpráv hned na úvodní stránce, které by na webové stránky obce vkládalo hned několik vybraných osob (zástupci z obce, spolků a organizací, za místní knihovnu, mateřskou školu, základní školu, kulturní dům atd.).